Pages

dinsdag 24 maart 2015

Spring Break in Mexico


Dat was het dan,

Spring Break is voorbij. Na weken voorpret en 10 dagen feestjes, drankjes en heel veel zon is ook deze ervaring achter de rug.

Op 21 februari vertrokken Mollie, Siena en ik naar het vliegveld in Moline. Na twee transfers in Chicago en Miami landde we om 8 uur s'avonds in Cancun. Alledrie hadden we uitgekeken naar de  warme lucht in je gezicht in plaats van de stekende kou in Illinois. Na een busreis van een uur kwamen we aan op onze bestemming: Playa del Carmen. Het kleinere, goedkopere en (iets) minder toeristische stadje buiten Cancun.

Die avond gingen Mollie en ik alvast de stad verkennen en merkten we al gauw dat je als meisje voor absoluut niks hoeft te betalen. Als je langs de clubs en bars loopt wordt er min of meer om je gevochten door promotors om je bij hen naar binnen te krijgen en moet je gewoon doen alsof je ongeïnteresseerd bent tot ze je een open bar aanbieden.

De dagen erna waren gevuld met, strand, boodschappen doen, (1 keer) zelf koken en veel uit eten met Margerita's, Martini's en Cerveza's.
Op donderdag hadden we een trip naar Chichén Itzá, een van de nieuwe zeven wereld wonderen, geboekt. Chichén Itzá was een van de belangrijkste steden van de Maya's. De grootste tempel in Chichén Itzá, de tempel van Kukulkan (wat iets betekent along the lines of 'the feathered serpent'), was een manier voor de Maya's om te zien wanneer het tijd was te oogsten. Op bepaalde data vormt de schaduw van de treden de vorm van een slang die naar beneden komt of omhoog gaat op de zijkant van de tempel. Het 'feathered' gedeelte van de tempel was dat als je op het veld ervoor in je handen klapte, het geluid door de akoestiek in de tempel zo werd gereflecteerd dat de echo klonk als het getsjirp van een of andere speciale vogel.
Na een rondleiding hadden we wat rondgelopen op de markt die zich in Chichén Itzá gevormd had waar locals souvenirs verkochten. Ik liep weg met een maya kalender voor 3 dollar die natuurlijk op de terugweg naar Illinois in mijn baggage gebroken was. Was een leuk idee geweest.



Diezelfde dag zijn we ook naar een Cenote geweest. Een soort krater/grot in de grond waar zich een meer heeft gevormd waar we in konden zwemmen.

Op zondag vertrokken we vroeg in de ochtend naar Cancun om een paar vrienden van school te meeten die de tweede week van onze vakantie in Cancun zouden zijn. We hadden een Catamaran tour gepland die ons naar een 'onderwater museum', een verzameling van standbeelden op de bodem van de zee, zou brengen waar we konden snorkelen en de rest van de dag een beetje konden genieten van de zee en de zon. Het onderwater museum was dicht. Beetje jammer. Maar de rest van de dag was alsnog heel leuk.
Die avond gingen we naar de officiële opening van Spring Break in Cancun. We betaalden enorm veel geld (dat waren we in Playa niet gewent) om bij een club naar binnen te komen waar ze om het half uur een bak met schuim naar beneden gooiden waar iedereen een beetje in kon rondrennen. Was wel grappig om mee te maken, zeker de Amerikaanse Spring Breakers die moeiteloos tussen andere nationaliteiten te herkennen waren.

De dag erna kwamen Evard, Pim en Lawrence, onze vrienden van school in Cancun, voor een dagje mee naar Playa del Carmen. Dit was onze laatste avond in Mexico, de laatste avond met gratis (legale) drankjes en de laatste avond in warmte.

De zondag nadat we terugkwamen op Augie, waar het gelukkig inmiddels best goed lenteweer was, was bid day. Om 2 uur moesten alle studenten die gerushed hadden in hun kamer zijn en liepen onze greek life mentors door de dorms om 'bids' (een papiertje waarop staat dat een sorority/fraternity je uitnodigt deel uit te maken van hun clubje) uit te delen. Ik kreeg gelukkig een bid van de sorority die ik als eerste keus had opgegeven, ik was namelijk een beetje bang dat ze me niet wilde hebben omdat ik na spring term weer naar Nederland ga. Ik ben officieel pledge van de ΔΧΘ (Delta Chi Theta) sorority.

Dus, pledging oftewel ontgroening is begonnen en tot nu toe best grappig. Buiten het feit dat ze verwachten dat je van alle 130 leden de naam, major (sommige meiden hebben 5 majors en ze doen bijna allemaal iets onbegrijpelijks zoals pre-occupational therapy), woonplaats en familienaam weet, is het vooral veel rare dingen doen, liedjes zingen, marcheren, schreeuwen en jezelf voor schut zetten. Ohja, en we mogen 5 weken niet drinken en moeten om half elf naar bed.

De dag na bid day kregen we onze 'big' aangewezen. Dit is een soort mentor/moeder voor je binnen de sorority en haar big is dan een soort van oma en háár big je overgroot oma.
Mijn big, Maggie, had ik ooit ontmoet op een fratparty en was een van de redenen dat ik Delta Chi als eerste keus had opgegeven. Heel gezellig dus!



Mijn laatste paar dagen hebben echt compleet in het teken gestaan van Greek life maar tegelijkertijd realiseer ik me dat mijn laatste term op Augie is begonnen. Nog maar 10 weken met mijn voeten op Amerikaanse bodem. Het voelt echt heel raar.

Tot snel,
liefs,
Hester

Geen opmerkingen:

Een reactie posten