Pages

woensdag 14 januari 2015

Halfway Point


Back at it na 3 weken winter break.

Eerst een paar weken terug. Het laatste dat ik schreef was dat mams een weekendje deze kant op zou komen. Ik reisde met een Greyhound bus van de campus naar downtown Chicago. Deze busreis was op zijn zachtst gezegd nogal interessant aangezien ik er na ongeveer een half uur achterkwam dat ik omringd was door mensen die net uit de gevangenis kwamen en op weg waren naar huis. 4 uur lang hoorde ik verhalen over dochtertjes van 2 die 16 maanden niet gezien waren en lokale hotdogs die ze ontzettend gemist hadden. Eenmaal aangekomen trakteerde mam me op sushi en had ze sinterklaas cadeautjes meegenomen waaronder een DVD van de film hartenstraat! Deze verschrikkelijke Nederlandse rom-com speelt zich af in de straat naast ons huis in Amsterdam en was de perfecte manier om een beetje van thuis naar Amerika te brengen. De volgende dag hebben we wat geshopt en s'avonds gegeten in The Cheesecake Factory. De volgende dag reden we terug naar Augustana en kon ik haar laten zien hoe mijn leventje er hier ongeveer uitziet.



De week nadat mam verder vloog naar San Antonio was er een basketbal wedstrijd op woensdag. Dat was echt een van de leukste wedstrijden die ik ooit gezien heb! Tijdens basketbal gebeurt tenminste wat in tegenstelling tot American football en honkbal waarbij wedstrijden 3 uur duren. Ons team stond nummer 1 en de tegenstander nummer 2. Twee keer kregen we verlenging omdat ons team het in de laatste 10 seconden gelijk maakte. Uiteindelijk wonnen we met 2 punten verschil. Dat moest natuurlijk gevierd worden.

Een paar weken later was het alweer Winter break waarvan ik de eerste week samen met Laura (Duitsland) en Edvard (Zweden) bij Max in Minneapolis was. Zijn familie was zo aardig ons Kerst bij hen te laten vieren en hebben de hele week ontzettend goed voor ons gezorgd. Tijdens ons verblijf zijn we ook naar een protest in the Mall of America geweest. The Mall of America is, zoals je misschien wel kunt raden, het grootste overdekte winkelcentrum in the States. Naar aanleiding van de Michael Brown shooting in Ferguson waren op Augustana al meerder protesten en demonstraties geweest waarvan Max vaak in de organisatie zat. Hij nam ons dus ook mee naar deze 'Black Lives Matter' rally. Het was erg indrukwekkend om mee te maken. Op een soort rotonde met drie verdiepingen stonden we te schreeuwen tussen honderden mensen tegen 'the racial inequality in the American justice system'. Na ongeveer een half uur verscheen er een bericht op een groot scherm dat het winkelcentrum verzocht de demonstranten het gebouw te verlaten aangezien we ons bevonden op 'private property' (waar miljoenen belastingcenten in zitten) en dat als we dat niet deden, we gearresteerd zouden worden. Ik stond daar natuurlijk wel een beetje paniekerig om me heen te kijken toen we merkten dat SWAT teams ons omringd hadden aangezien ik toch niet echt van plan was gedeporteerd te worden voor het einde van het jaar. Uiteindelijk werden we massaal naar buiten geleid en hebben we nog een tijd geluisterd naar wat sprekers op de parkeer plaats. Het was echt een hele vette ervaring en onze hoofden hebben het ook nog eens (in klein formaat) tot de New York Times geschopt.

Recht boven die oranje muts. source





Na een weekje Minneapolis stapte ik in het vliegtuig om twee weken thuis in Nederland door te brengen. Om eerlijk te zijn was het nooit mijn plan naar huis te gaan in mijn vakantie's, maar aangezien al mijn internationale reismaatjes ook naar huis gingen en ik niet heel veel voelde voor het spenderen van mijn vakantie op een verlaten campus besloot ik ook maar naar huis te gaan. Natuurlijk was het ontzettend leuk iedereen weer even te kunnen zien, bij te kletsen met al mijn vriendinnen die zijn begonnen aan hun studies en Oud en Nieuw met hen te vieren. Uiteindelijk ben ik ook nog drie dagen wezen skien met mijn ouders in Zwitserland dus erg veel stilgezeten en bijgeslapen heb ik niet.

Inmiddels ben ik weer terug op de campus en heb ik een grotere jetlag dan ooit. Ik zat ook nog een nacht vast in Chicago omdat ik mijn aansluitende vlucht had gemist. Uiteindelijk is alles goedgekomen en ben ik weer in mijn tweede 'thuis'. De komende weken begint rush (kennismaking met de sororities) en sluiten we winter term af. Mijn lessen gaan voor alsnog verassend goed en zeker PR en Photography zijn echt leuk om te volgen. Toch kan ik eigenlijk al niet wachten tot Spring break en een tripje naar het warme Mexico want het is hier toch wel heel erg koud.

Liefs,
Hester

Geen opmerkingen:

Een reactie posten