Pages

dinsdag 2 december 2014

NYC & Winter term



Halloo, daar ben ik weer.

Winter term is inmiddels begonnen en het is meteen -11° buiten. Raar genoeg zijn er nog steeds mensen die liever kiezen er niet belachelijk uit te zien en dood te vriezen dan je in te pakken met alles wat er in je kast hangt. Aangezien het vrij onprettig is meer dan twee minuten buiten te zijn zal de komende tijd wel iets rustiger zijn wat feestjes betreft. Om eerlijk te zijn vind ik dat niet super erg, ook omdat ik er dit trimester voor gekozen heb een vierdejaars vak in Public Relations te volgen wat volgens de professor 'the hardest course you'll ever do' is. Klinkt leuk.
Daarnaast volg ik de komende 11 weken Psychology en Photography - 35mm film and developing. Twee hopelijk wat minder belastende vakken om het een beetje uit te balanceren dacht ik zo.

De afgelopen maand was vrij hectisch. Na homecoming week (waarin alle Alumni terugkwamen naar hun sororities en fraternities en er dus opeens 50'ers aan het beer pongen waren op feestjes) kwamen twee chaotische weken waarin alle final essays en projecten ingeleverd moesten worden. Ook ben ik in die weken naar een bruiloft van een van mijn professors geweest. Erg grappig om te zien hoe normaal dat hier wordt gevonden. Samen met een groepje internationals zaten we die zaterdag in de kerk. Vervolgens was halloween weekend (ik was verkleed als bij) en direct daarna was het finals week waarin ik ontzettend blij was dat ik maar één test had. Hoewel ik moet zeggen dat die laatste periode behoorlijk veel tijd vroeg wat schoolwerk betreft ben ik best trots op m'n twee A-'s, één A en een GPA van 3.78 voor Fall term. Daarna hadden we een paar dagen rust voordat we die zaterdag naar New York vertrokken. Ik stapte echter zondag avond alweer in een vliegtuig naar Nederland om daar een dagje te kunnen zijn. Hoewel de rede hiervoor totaal niet leuk was, was het erg fijn iedereen weer even te zien. Woensdagavond was ik alweer terug in ons hotel in Chelsea, Manhattan.



De laatste dagen in New York waren gelukkig heel gezellig. We zijn woensdagavond een Stand-Up comedy club binnen gekletst en aangezien wij blijkbaar het enige publiek waren dat daar niet sowieso al elke avond zit waren wij het mikpunt van ongeveer elke slechte grap die gemaakt werd. Ondanks dat het echt een niveau van niks was, was het ook wel heel grappig om mee te maken. Donderdag kwamen we er helaas achter dat Jessica's bankpas gescammed was en dat er sinds die maandag 4000 dollar van haar account afgeschreven was. Dus die dag werd vooral gespendeerd op het politiebureau en in het hotel achter de computer en telefoon. Die avond gingen we wel nog even naar Rockefeller Center om New York van boven te zien en haalden we sushi bij de Whole foods om de hoek. Vrijdag werd er vooral veel geshopt om wat last-minute winter kleding in te slaan aangezien we inmiddels te horen kregen dat er sneeuw lag in Augustana. Die avond gingen we uit eten in een Perzisch restaurant om dat Sara (een Zweedse met Perzische ouders) ons Fesenjoon wilde laten proberen. Ik ben niet echt fan moet ik zeggen.. geef mij maar gewoon kebab. De avond eindigde in een bar tegenover ons hotel die we om half zes s'ochtends verlieten om om zes uur een taxi naar het vliegveld te nemen. Het was heel leuk vrijdag avond een beetje van het nachtleven in New York mee te maken maar de aansluitende vlucht terug was iets minder.

Zoals het er naar uitziet zullen de komende twee maanden toch wel een beetje anders zijn dan de afgelopen 100 dagen. Lacrosse training gaat wel gewoon door en de gym waar we trainen is gelukkig tien meter van onze residence hall. Onze coach verwacht tegenwoordig trouwens dat we naast de drie trainingen per week ook 3 keer zelf een workout van 45 minuten doen, beetje intens voor amateur lacrosse dacht ik zo.



Afgelopen weekend was het Thanksgiving en was een vriendin, Emily, zo lief me mee te nemen naar haar huis in Omaha, Nebraska. Na een geweldig thanksgiving dinner op donderdag avond vielen we snel in foodcoma. De wekker stond echter al om 2 uur ochtends om de auto in te stappen voor Black Friday shopping. We stonden 30 minuten in de kou voor de deuren van Urban Outfitters om weg te lopen met een trui, wat kettingen en een hoop blauwe plekken van het geduwd worden door fanatieke hipsters. De dag daarna zijn we naar een concert geweest van Har Mar Superstar. Buiten het feit dat dit een klein oud mannetje is dat z'n shirt uittrekt stond Macauley Culkin, dat jongetje uit home alone die tegenwoordig hard aan de drugs zit, met zijn cover band 'The Pizza Underground' (Ze spelen liedjes van the Velvet Underground maar veranderen alle woorden in pizza-related teksten) in het voorprogramma wat best bijzonder was. Zaterdag hebben we wat door downtown Omaha gewandeld en zijn we naar een paar van Emily's favoriete coffeeshops geweest. Emily's ouders waren trouwens ontzettend aardig en zo Amerikaans-vriendelijk als maar zijn kan. Thanksgiving was kortom erg geslaagd.

Verder komt mams dit weekend naar Chicago en neem ik haar op zondag voor een dagje mee terug naar Augustana. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt, voor mij is het allemaal inmiddels zo gewoon en vertrouwd geworden.

Alvast fijne Sinterklaas daar in Nederland!
Liefs,
Hester

Geen opmerkingen:

Een reactie posten