Pages

maandag 6 oktober 2014

Student Life



Cassiere: 'Oh you're paying with a card? Do you want cash back?'
Hester: '... Rachel, what's she saying?'
Rachel: 'If you want to take extra cash from your card.'
Cassiere: 'Why are you looking at me funny like that, has nobody ever asked you if you want cash back?'
Rachel: 'She's forreign. She looks like that all the time.'
Jup, ik blend helemaal in hiero. Laatst stelde ik mezelf aan iemand voor door te zeggen 'Hi, I'm Hester' en blijkbaar waren die drie woorden genoeg om te horen dat ik een accent had en niet uit de buurt kwam. Intussen zit ik in mn dormroom ingepakt in dekens youtube te kijken. Afgezien van de Lacrosse wedstrijd die voor mijn raam bezig is, is het net thuis. Een paar weken terug waren de midterms en daardoor was het behoorlijk druk. Toen we die vrijdag middag eindelijk klaar waren hebben we meteen onze tickets naar New York geboekt zodat we iets hebben om heeeeeel erg naar uit te kijken. Helaas is het eerst nog vijf weken essays schrijven en hand-outs lezen. Tot nu toe gaat het allemaal wel goed wat de lessen betreft. Ik probeer energie te steken in leuke dingen dus huiswerk staat niet boven aan m'n To-Do lijst en het bevalt me wel zo.


Vorige week was Astrid, een van de Zweedse meisjes, jarig en om dat te vieren zijn we met een groep uit eten geweest in Moline. Woensdag kwam een vriendin van Tuva, een ander Zweeds meisje, die naar Knox college gaat haar opzoeken en zijn we opnieuw uit wezen eten. Afgelopen zaterdag ging ik met Jessica, een van onze Global ambassadors, mee naar Chicago voor een show van Tyler Oakley (een bekende Youtuber) en sliep ik bij haar thuis in Naperville. Om eerlijk te zijn is het best fijn af en toe de campus af te komen. Je wereld is toch een beetje klein als je 24/7 op dezelfde plek bent, omringt door dezelfde mensen. De weekenden hier zijn daarentegen altijd heel gezellig en zelfs de fratparties zijn erop vooruit gegaan nu je meer mensen kent en het binnen geen 35 graden meer is. Verder denken de meeste mensen dat ik uit Zweden kom en heb ik twee van de drie keer het gevoel dat ze maar doen alsof ze me begrijpen als ik 'The Netherlands' zeg. Amsterdam snappen ze gelukkig meestal wel maar wordt soms verward met de hoofdstad van Duitsland. Oh, en het commentaar: Het lijkt de hele tijd alsof je kotsgeluiden maakt als je Nederlands praat is al een paar keer voorbij gekomen. Blijkbaar vinden ze onze G's niet zo charmant.

Met m'n roommate gaat het allemaal prima. Ze is super relaxed en heeft echt de raarste verhalen over haar high school in Florida. We hebben niet bepaald dezelfde vriendengroep dus ik zie haar niet heel veel maar als we allebei 'thuis' zijn is het heel gezellig. Ik heb het overigens heel erg naar mijn zin met de mensen in mijn hal en alle international students en heb mijn plekje wel gevonden. Lacrosse is ook nog steeds leuk om te doen en ik kan inmiddels een bal vangen.  Ik hou het hier wel een jaartje vol denk ik. Verder zag ik vandaag na een aantal weken Merel en Emma via skype en kijk ik stiekem toch ook al wel een beetje uit naar het moment dat ik hen weer kan lastig vallen en een trein en een fiets van al mijn vriendinnen verwijderd ben.

Deze week is Homecoming week en om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat dat inhoud. Daarnaast is het nu officieel Oktober wat betekent dat Halloween eraan zit te komen! In onze gang hangt het al vol met kartonnen pompoenen en spoken. Ook komt mams over twee maandjes een bezoekje brengen aan de campus op weg naar een congress in San Antonio.

Genoeg aan de hand dus. Verveel me niet echt zegmaar. Mis jullie wel.

Liefs,
Hester

Geen opmerkingen:

Een reactie posten