Pages

zaterdag 23 augustus 2014

Arrival & Orientation

























Twee weken later, 6854,440 kilometer verderop.

Vorige week donderdag (14 Aug.)  kwam ik aan op het vliegveld van Moline (dat je overigens uitspreekt als 'molien'). Op het vliegveld werd ik opgevangen door twee GA's (Global Ambassadors, dit zijn onze mentors tijdens de International student orientation) en naar de campus gebracht. Eenmaal aangekomen kwamen we erachter dat de kamer die ik had gekregen op een 'All-boys-floor' zat en m'n roommate opeens niet meer Erika maar Robert heette. Robert was gelukkig nog niet op de campus en de volgende dag kwamen we erachter dat ze de afdeling van mijn kamer verwisseld hadden. Inmiddels ben ik verhuisd en kan ik genieten van dit prachtige kasteeltje in Westerlin Hall:



De afgelopen dagen waren zo belachelijk druk dat ik nauwelijks tijd heb gehad om mijn koffer uit te pakken. We werden van de ene meeting naar de andere gesleurd en hebben ontzettend veel moeten luisteren, applaudisseren en invullen. We deden gelukkig ook wat leukere dingen (lees: geld uitgeven en eten) en vorige week vrijdag zijn we naar een honkbal wedstrijd geweest. Dit was serieus het meest amerikaanse dat je je kunt voorstellen. Er waren corndogs, foam fingers, een kiss-cam, een reuzenrad, vuurwerk, uitvoeringen van het volkslied en 'God bless America' en als hoogtepunt zelfs een U.S. soldier die na 5 maanden thuis kwam en zijn kindjes verraste met veel gehuil en geknuffel. Zo'n honkbal wedstrijd duurt trouwens 4 uur (!!!) (Maar de Quad City River Bandits waren dan ook geen sterspelers). 

De internationale groep is gelukkig heel gezellig en bestaat uit 22 nationaliteiten waaronder mensen uit: Ghana, Mexico, Kenya, Zweden, Nepal, Pakistan, Duitsland, Ethiopië, Marokko, Engeland, Vietnam, Japan, China, Bangladesh, Sri Lanka en Burma. De GA's zijn ook erg aardig en zorgen ervoor dat we van de ene naar de andere plek komen en niet doodgaan in de tussentijd. 

Inmiddels zijn ook de Amerikanen op de campus verschenen en begon een paar dagen geleden de officiële Freshman Orientation. Gister zijn we met ons hele jaar op een cruiseboot de Mississipi op geweest en de dag daarvoor was er een hypnotist. Dat laatste was echt te grappig. Hij liet een paar jongens geloven dat ze zwanger waren en moesten bevallen. Het resultaat was drie 'vaders' in shock met hun denkbeeldige babies Pat, Sunshine en Sonia.

Er gebeurt zo ontzettend veel dat het lastig is alles bij te houden. Het eten hier is oke maar als er elke dag pizza voor je neus staat is het lastig variëren. De liters cola en Dr.Pepper die er hier doorheen gaan zijn trouwens onvoorstelbaar. Ik ben naar een paar Fratparties geweest en dat was erg warm, zweterig en gestress voor de politie maar wel erg grappig. Ook heb ik me ingeschreven voor de vakken die ik de komende Fall term ga volgen, namelijk: Philosophy of life and death, Women and gender studies: Global issues en English 120: American Culture. Gister was ook een soort club 'fair' waar je je in kon schrijven voor verschillende clubs. Ik sta op de mailinglijst van alle sororities, het lacrosse team, International club, Websdesign/Graphic design club en Art history club. Ik moet nog even kijken wat het allemaal echt gaat worden want alleen het lacrosse team traint al 3 keer per week, 2 uur. Alsof het allemaal nog niet druk genoeg is hebben we met een paar internationale studenten volgend weekend (Labor day weekend) een apartement gehuurd in Chicago om daar drie nachtjes te blijven.

Pfoeee, ik geloof dat dit alles is voor nu.
Dit is mijn adres hier (stuur eten):

639 38th St.
Rock Island, Illinois 61201
Augustana College
Mailbox# 1336

Liefs,
Hester

P.S. Mam ik mis je pesto, Joris ik mis je gezeur en gezeik ook kom hier, blijf daar, whatever.

1 opmerking:

  1. Hupse, ook wij (je nichten uit Belgica) hebben je blog ontvangen. Ik wens je veel succes daar, Hester! En ga hier regelmatig op kijken wat je allemaal uitspookt :-) Heb de tijd van je leven daar! Groeten, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen